عقب ماندگی اسکیت با حمایت مسوولان جبران می شود
نویسنده : >Hilda< - ساعت ٩:٤٩ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢٩ مهر ۱۳۸٩
 

اسکیت از جمله ورزش های جدید و نوپا در ایران است که روز به روز بر تعداد علاقه مندان به آن افزوده می شود

چگونگی آغاز، روند رشد و توسعه و همچنین اهداف فدراسیون اسکیت گزارشی است که سرویس ورزشی خبرگزاری ایرنا به آن پرداخته است.

رییس فدراسیون اسکیت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: سابقه این ورزش در جهان به حدود 300 سال قبل باز می گردد و در برخی از کشورها تشکیلات فدراسیون های مربوطه به یک قرن می رسد اما این سابقه در کشورمان به 64 ماه خلاصه می شودکه خود حاکی از نابرابری عمر فدراسیون اسکیت ایران با فدراسیون های کشورهای دیگر است.


' جمشید وزیری'‌ می گوید: رویکرد ما در گام نخست این بود که فاصله زمانی را به نوعی حل کرده و عقب ماندگی فدراسیون را جبران کنیم. پس از مدت ها تلاش و برنامه ریزی در نهایت مقرر شد به گونه ای عمل کنیم که تمام این فاصله ها را در یک دهه از پیش رو برداریم که اگر این مهم محقق شود، کار بسیار بزرگی در اسکیت ایران صورت گرفته است.


البته این مهم در حال انجام است و با توجه به این که در مسیر درست گام بر می داریم، رسیدن به اهداف مد نظر دور از دسترس نخواهد بود. شاخص های توسعه اسکیت به ما می گوید در مسیر پیشرفت قرار داریم، البته هنوز جا برای کار بسیار است که امیدواریم با حمایت های سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک این مهم محقق شود.
  

پیشنهاد میکنم (صد در صد ) ادامه مطلب رو بخونید .

به ادامه مطلب بروید .

سوالسواللبخندلبخندناراحتناراحت


 
 
روز تربیت بدنی و ورزش مبارک
نویسنده : >Hilda< - ساعت ٩:٠۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٢٥ مهر ۱۳۸٩
 

روز تربیت بدنی و ورزش مبارک

هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود.

 

ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است. مطالعات نشان می دهد که موارد افسردگی، اضطراب و .... در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک عالم حمایتی در درمان بیماری روانی پذیرفته شده است.

ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، عدم استعمال مشروبات الکلی ودخانیات و انجام مراقبت های دوره ای، در پیشگیری از بیماری ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.

ورزش های سبک مانند پیاده روی، باعث مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد. همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی، باعث افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر می باشد.